stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Skeppshund

Kategori: Italien

 
UT
på sjön 
med
storherrarna.....
 
 
.....OCH den lille.
 
 
Skeppskatter har jag ju hört talas om och nu vill jag kröna DIno till bästa SKEPPSHUNDEN.
 
 
För att vara en varken bad -eller värmeglad vovve skötte han sig utmärkt.
Jag fixade en skuggig plats framme i fören ......men icke .
Dino vill vara med där det händer .
Aktern är hans favoritplats . Så nyfiken men lite ängslig  när vi hoppar i och badar .
Herrn lyfte ner honom i vattnet så han doppade sig och jag blötte ner en liten handduk och knöt runt halsen.
Det verkade göra susen.
Hysteriska flämtandet upphörde och han var såååå nöjd med att stå där bak och titta.
 
 
Två finisar filosoferar.
 
.....och så blev vi stalkade...
 
 
...av den här lilla andhonan.
På lång håll kom hon beslutsamt simmandes med sikte på vår båt ......och där hängde hon en lång stund.
NÅGON
har antagligen matat henne från båt för hon var väldigt uppfodrande och TÅLMODIG, ha ha 
 
TILL
slut fick jag faktiskt vifta i luften med en tidning för att få bort henne .
 
 
 
En toppendag och nöjda åker vi tillbaka till hamnen.
 
 
GO KVÄLL
 

Kommentarer

  • Mor i busken säger:

    Åh, vad jag är glad att Dino får en omväxlande semester. Bättre kan väl en hund inte ha det.

    Svar: Ja när det inte är 32 grader längre verkar han må väldigt bra. Han är verkligen anpassningsbar och liksom bara hänger med på allt.Skönt att det fixade sig med gräsklipparen.Nu har vi fullt hus här. Alla har anlänt . Trångt men mysigt. Kram från oss alla
    M W

    2017-07-19 | 14:05:27

Kommentera inlägget här: