stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Wordfeud In Real Life

Kategori: Italien

 
Då foten fortfarande är rejält svullen och värker måste jag tyvärr hoppa vår vanliga morgonpromenad. 
Vi bor i en backig by och promenaden tar 1 timma ,rejält uppför och nedför .......i dagsläget, ingen bra syssla för min fot .
 
Vännen får marchera iväg själv och Dino och jag strosar istället sakta ner till byn .
Skriver på bloggen, läser tidningen  och arbetar med mailen innan  Vännen återkommer.....såklart pigg och fylld av energi .....usch jag vet att det låter gnälligt , för vad är ett infekterat skavsår jämfört med andra mer permanenta krämpor men jag gillar verkligen inte att vara hämmad av något.
HOPPAS
nu att medicinen snabbt ger resultat.
 
 
Idag är det marknadsdag och vår tysta by lever upp.
På marknaden säljs mat, frukt, grönsaker, husgeråd, kläder, prylat och mycket annat.
Vi köper alltid den nygrillade kycklingen och gör en god sallad till lunch ......brukar även räcka till middag.
Dottern och jag gillar även att titta i stånden som säljer somriga tunikor, sandaler och strandväskor..
 
 
Dino och jag går iväg på visit till Vännernas fina hus.
 
 
Han har bjudit in till middag.
Jag tar med lite tilltugg och underhållning. 
 
 
De har en helt underbar utsikt från sin terass och vi njuter av solnedgången .
 
 
EFTER
middagen spelar vi en omgång av det klassiska gamla Alfapet dvs Wordfeud IRL, ha,ha .
 
 
Blir en spännande omgång mot min kvicktänkte medspelare.
Jag förlorar dock eftersom jag inte får iväg det där eländiga Q.
 
 
 
GOD NATT
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: