stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Kräftbonanza

Kategori: Traditioner

 
Dax igen för Herrns och min årliga helg i kräftans tecken.
 
INLEDER
i Shanghai där jag och mitt lilla team ansvarar för årets bästa fest, ha ha ....INGEN falsk blygsamhet hos oss inte .
 
 
ALLTID
oroliga över vädret .....kräftor SKA bara ätas i ljumma vindar under en mörk  kvällshimmel......och med dagen inklämd mellan två regndagar har vi  år varit extra oroliga.
MEN
återigen är  vädergudarna på vår sida och levererar stort.
 
 
medan den fina personalen har genomgång inför de olika momenten under kvällen....
 
 
....balanserar vi på stegar för att hänga upp färgglada pappersbollar .
VDn och Stipendiaten monterar även galant våra populära temaballonger, ha ha 
 
 
STILIGT
värre
 
......och mycket nöjda kan vi glatt hälsa alla sköna gäster varmt välkomna.
 
 
......och HÄR kommer de.....godingarna.
 
 
DET
skalas, slurpas, äts, dricks, skålas, sjungs, skrattas .......ja precis allt som ska göras på ett himla trevligt kalas.
 
 
Röda godingar i alla ära men
EFTER
middagen
kommer mina favoriter. 
 
 
DANSEN 
tar vid .
Stipendiaten har satt ihop bästa playlisten och golvet blir direkt fullt av jazzande gäster.
 
 
Precis som för Askungen klämtar klockan vid midnatt.
NU
är kalaset slut.
Herrn , jag och ett härligt gäng avslutar kvällen med lite bubbel på läcker bar , andra åker vidare till karaoke, diverse barer, hemmapartyn......ja alternativen är oändliga .
 
 
......och se där...... sa jag inte att ballongerna var poppis  !!! 
 
UNDRAR
bara hur hon också ska rymmas med dem i taxin , hi hi  
 
DAX
 att sussa, om några timmar går planet till Peking och favorit i repris.
 
GOD NATT
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: