stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Uppkopplade

Kategori: Italien

 
Börjar dagen med tennis.
Herrn är hygglig och tränar grundslag med mig.......RÖR på fötterna!!!!  ....får jag höra några gånger
MEN
i övrigt går det ganska bra.
 
 
En snabb kaffe nere vid hamnen....
 
 
 
sen måste vi hem för vi  väntar besök.....och INTE vilket besök som helst.
 
 
EFTER 10 år ska det ÄNTLIGEN ske .
 
 
Internet in la casa .....alltså jag tror inte det är sant.
 
HÄR
där man förra sommaren svarade mig på flygplatsen ....NO internet today !!!??
när jag i informationen undrade varför inte wifi fungerade på Malpensa International Airport då jag satt och väntade på sonen.
 
Vi har hittills löst behovet med att nyttja det enda cafeet i byn som har wifi .... mycket segt och rätt knackigt...., köpt engångkort från Vodafone....som alltid tog slut supersnabbt ....och senaste året  kopplat samman med svenska mobilen .
Visst, det har fungerat men ÅH så skönt det är att nu ha ett alldeles eget att tillgå.
Jag är såååå glad.
 
 
Det är SVÅRT, ha ha
men framåt kvällen sliter jag mig dock från datorn.
Vi  och Vännerna  kör upp till grannbyn och deras  stiliga kyrka.
 
Vacker och ljum kväll.
Kammarmusik och Mozart på programmet.
 
 
 
MYCKET 
mycket
bra .
 
GOD NATT 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: