stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Rätt val

Kategori: Läsvärt / Sevärt

Morgon .....och jag är på väg till mitt nya kontor. Funderar  på om jag ska ta bussen upp till Odenplan eller gå . 
Väljer att gå ....

(null)

.... vilket är en himla tur . 
För vem ser jag där inne i butiken jag passerar ? 
Jo , bästa kollegan .... eller rättare sagt fd kollegan . 
Vi håller kontakt men nu är det nog minst tre år sedan vi sist träffades . 
Åh så kul. 

(null)
Jobbar undan i några timmar. Känns bra för nu väntar två resdagar ..., och då blir inte mycket gjort .

(null)

Träffar dottern. 
Hon behöver bra skor att gå i när hon är ute på filmjobb . 
Långa dagar och inget sittande . 
Vi gör en för en gångs skull en ordentlig koll , först av fötterna sen av utbudet . 
Hittar till slut ett par både snygga och bekväma . 

(null)

Nu skulle vi träffa Väninnan för en fika och sen film . 
MEN 
sjukdom sätter stopp för henne. 
Vi hinner en  trevlig fika men sen måste hon susa hem och ta hand om sjuklingen. 

(null)

Så det blir bara dottern och jag som avslutar vår sista kväll i Stockholm med att se den hyllade X och Y. 
Märklig men sevärd . 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: