stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Sjukstuga

Kategori: Läsvärt / Sevärt

 
JA
jag kände att något var på gång  redan på planet hem, sov hela första dagen hemma .....och gick på konsert på kvällen
SEN
blommade det ut.
 
Feber, hosta och huvudvärk däckade mig totalt i fyra dagar.
Orkade ingenting  inte ens att läsa, varken böcker eller magasin.
 
 
 
 
 
Att bara ligga där och stirra hade verkligen kunnat vara HUR trista dagar som helst .
 
 
OM
inte Väninnan och jag , strax före jul , haft en himla trevlig lunch på trivsamma Pokal vid St Eriksplan.
 DÅ
rekommenderade hon svenska tv serien Vår tid är nu som under hösten visats på SVT.
 
 
Kände mig inte alls sugen på den , men Väninnan och jag gillar ofta sama saker så när hon tyckte om den blev jag nyfiken.
 
Kollade SvtPlay .....och till min besvikelse hade deadline redan infallit.
INTE
minsta lilla avsnitt kvar. 
 
 DOCK
verkar det inte bara varit jag som missat och velat se 
för Svt hänvisar till efterfrågan och har åter lagt de 10 avsnitten på SvtPlay
 
SÅLEDES
blev det inte alls så trist och långtråkigt  här i sjukstugan .
 
 
 
Väldigt fin serie med  bra skådisar.... och ja det är lite såpa över den .....ALLA ingredienser finns med  
....MEN
det är skickligt hanterat och underhållande  på ett fängslande sätt.
 
Sänder Väninnan en stort tack -för- tipset -hälsning.
 
OM 
ni också missat säsong 1 , passa på att se den nu. Avsnitten ligger kvar i 6 månader.
 
NU
känner jag mig betydligt bättre och kan gå till  kontoret i morgon, jippie.
 
Go Kväll
 
 
 

Kommentarer

  • Brysselkakan säger:

    Och kläderna! Den har fått mycket fin kritik för just kläderna.
    Längtar tills nästa säsong i höst.

    Svar: Håller med , kläderna och miljöerna, supersnyggt.Tusen tack, var bara en förkylning. Hostar fortfarande men i övrigt ok.
    Förstår att det varit ett frostigt men vackert dygn i Svedala. Fint....och snart kommer ljuset.
    Hälsningar
    M
    M W

    2018-01-10 | 19:25:00
    Bloggadress: http://www.brysselkakan.wordpress.com
  • Brysselkakan säger:

    Och glömde ju skriva att det är bra att du mår bra igen!

    2018-01-10 | 19:25:43
    Bloggadress: http://www.brysselkakan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: