stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Bara tre exemplar

Kategori: Italien

 
En rutin jag älskar på min ledighet är .... efter morgonpromenaden ....att slå mig ner för en kaffe och i lugn och ro kunna läsa en riktigt bra dagstidning.
 
 
 
 
Trots närheten till affärsrelaterade Milanoområdet  är det inte engelska som är det dominerande utländska språket här i vår by .
 
Med många semesterboende från Schweiz , Tyskland och  Holland är det istället  tyska .
 
Något jag inte minst noterar varje morgon när jag  efter promenaden går till tobaksaffären och  köper min tidning.
 
I stället för internationella magasin finns det endast 3 exemplar !!! av New York Times....och det är ALLT vad gäller engelska. Några fler exemplar finns av de franskspråkiga men majoriteten ....i princip hela stället ...är olika tyskspråkiga dagstidningar.
 
 
Så det gäller att vara uppe med tuppen om man inte ska bli utan sitt ex.
 
😉
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: