stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Jinxa inte solen

Kategori: Italien

 
 
Härlig morgonpromenad i vår fina lilla by  ..... 
 
 
 
....det börjar mulna på.
 
säger Vännen helt plötslig att
" det är rätt skönt OM inte solen lyser varje dag " 
 
 
 
Huvva !!!
ALDRIG
JINXA
SOLEN 
 
 
 
 
Omedelbart utlovar väderappen två dagar med åska och regn , ha ha
Nåja ...det är varmt och skönt i alla fall.
 
 
 
Åker till Nagelmadame som gör ett gediget jobb på såväl händer som fötter .
 
 
 NU
börjar de övriga droppa in.
Idag anlände Väninnan och deras Son.
 
Blir inbjuden på trevlig middag för att fira .
 
 
 
ÄR
verkligen en speciell känsla .......den där .....första dagen på semestern feelingen.
 
 
Herrarna vandrar lite fram och tillbaka  från terassen för att kunna följa med i fotbollsmatchen.
Väninnan och jag sitter kvar och njuter av den fina kvällen.
  
 
 
 
Precis som jag gillar Vännen korsord....och han är himla duktig .
Men idag har han kört fast och ber mig ögna igenom och se om jag kan klura ut något.
Tyvärr lite mörkt där ute 
det får jag titta på i morgon istället.
 
GOD NATT
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: