stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

På plats i byn

Kategori: Italien

 
Anlände till vår by vid midnatt. Hann precis bära in mina resväskor från bilen  så öppnade sig himlen.
Blixt och dunder och ett ...typ värsta.... filmregn som vräkte ner natten lång. 
MEN
vaknar till en underbar morgon med klar och ljum luft.
 
 
Promenerar  utmed sjön .
 
 
Passerar det vackraste båthuset.....i alla fall av de som jag sett... 
 
 
...och de stiliga Herrarna som fiskar nere i hamnen.
 
 
Kaffe , tidning ....och ja bara vilar lite.
 
(null)
 
Några timmar senare slås dock idyllen sönder.
Tre helikoptrar åker sakta, sakta  fram över sjön på låg höjd , några gummijollar med blåljus anländer och stor  uppståndelse noteras vid husen närmast stranden.  
Mina grannar berättar att larmet gått att en äldre man fallit i från sin lilla jolle och nu söker de efter honom.
 
Väldigt
OTÄCKT
 
 
 
För att i viss mån försöka skaka av mig den obehagliga  känslan betar jag av nästa punkt på min to do list  och åker iväg till mysiga blomstermadame och hennes prydliga handelsträdgård.
 
 
Fyller allltid våra krukor och blomsterlådor första dagen på semestern ...så att vi ska hinna njuta av prakten.
 
 
 
 
 
I år blev det rosa tema på ena balkongen och rött och blått på den andra .
 
 
 
HIMLA
nöjd med mitt värv.
 
Måste säga att det här nog ändå är min absoluta favoritbalkong.
ÄLSKAR
utsikten, lugnet och harmonin ....ja att bara få vara ...just här.
 
 
 
Framåt kvällningen går jag över till en annan trevlig balkong med finfin utsikt.....
 
 
.....nämligen Vännernas.. 
 
 
 
Efter lite vino med Herrarna strosar  vi sakta ner på byn för middag.
 
(null)
 
 
 
Go Kväll 
 
♠♠♠♠
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: