stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Örongodis

Kategori: Läsvärt / Sevärt

 
Ja inte har det blivit särskilt mycket vila i hängmattan denna sommar.
 
 
Däremot har det ....som ni vid det här laget vet.....blivit många och långa....promenader.
 
Sista veckan med Så som jag minns det i lurarna.
 
 

 Carl-Johan Vallgren har skrivit om Mikael  Persbrandts liv. På ett helt ypperligt vis. Både språket och berättelsens upplägg är vass.  Det är en väldigt  intensiv berättelse. Visst kände jag till att Persbrandt haft problem men att det varit så illa... så länge...  hade jag inte förstått.

Boken innehåller förstås inte bara elände. Jag gillar särskilt de stycken när han på ett intressant vis  berättar  om de produktioner som han tyckt särskilt mycket om alternativt hatat och om de som varit viktiga för hans karriär.

 

 
Jag tror dessutom att upplevelsen av den här boken blir extra djup  om man precis som jag gjorde ....lyssnar  på den ... det är Persbrandt själv som på ett lysande sätt läser Vallgrens välarbetade text.
Oslagbar kombo.
 
Rekommenderas varmt. 
 
♠♠♠♠
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: