stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Äntligen

Kategori: Italien


Solen går precis upp när jag kliver ur bilen och kastar sina gyllene strålar mot Arlandas fasad 

(null)

Några timmar senare , fortfarande skiner solen fint men nu i Rom . 
Det här är en kort tripp så  jag har bara lilla resväskan med  vilket är PERFEKT för  då kan jag promenera från station till hotellet . 

(null)

Stannar till för lunch . 
Mysigt och gott .
Kul span på eleganta lunchgäster. 
Mer turister dock än Romare .
 Så här i augusti är de allra flesta av dem på semester vid havet . 
😎

(null)

Traskar vidare .....

(null)

.... bort mot maffiga Phanteon . 
Hotellet ligger precis i närheten .

(null)

ÄNTLIGEN
efter alldeles för lång tid möts vi igen .
Min amerikanska Väninna och fd kollega som  hjälpte oss med allt  under våra år " over  there" 
Så fin , smart , kul och omtänksam . 


(null)

Nu får jag också träffa nye Pojkvännen , ja ny och ny , de har redan varit tillsammans i några  år. 
Vi sitter i timmar på den härliga terrassen .
Dricker bubbel och babblar om ALLT spännande som hänt sedan  sist .

(null)

De bjuder på middag på ett ställe som enligt hotellet ska ha de bästa veganpizzorna Rom kan erbjuda . 
Låter lovande. 👌

(null)

..... och JA restaurangen levererade . 
Även jag som inte är vegan njöt av allt gott som som  bars fram. 
Nöjda strosade vi tillbaka till hotellet. Tidigare på dagen hade mina vänner pratat med ett par från Canada som firade  10 år som gifta med sin "drömresa" runt i Italien .

Nu satt de ute på terrassen .
istället för att gå hem och sussa , beställde vi in lite mer bubbel och slog oss ner .
Alltid kul att träffa nya människor och ta del av deras liv 
...... blev några roliga timmar till däruppe 🤪 
God Natt 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: