stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Till byn

Kategori: Italien

Wow.... varje gång vi flyger in över Alperna och vår sjö , Lago Maggiore börjat hjärtat klappa av glädje . 

(null)

Fortsätter att klappa ..... men nu av REJÄL irritation .... när jag i terminalen ser kön till biluthyrningen . 
Har testat flera av uthyrarna på Malpensa men denna .... oh my ... de tar priset 😡

(null)

KAN
bara inte förstå .
De skyller på the season .
Snick , snack 
ALLA vi som står här har förresgistrerat och tom meddelat med vilka plan vi kommer med .
Enklaste sak i världen att rigga med lite  extrapersonal .... tyvärr ...Italien i ett nötskal ☹️
Så är det också bara vi ytisar i kön som knorrar . Italianos är härdade i dåligt management . 
För att i någon mån reducera missnöjet  har de i alla fall avdelat en ung tjej .... som pratar alla möjliga språk 👌.....hon går runt och lyssnar på klagomål , serverar oss vatten eller kaffe . 
När hon kommer till mig föreslår jag 
1. Kösystem med nummerlapp .Nu kan vi inte ens gå iväg på toa eller köpa ngt att dricka utan är fast i kön . 
2. Med 1 1/2 timmas väntetid i 30 gradig värme !!! är det helt skandal att det inte finns några som helst sittplatser . 
Alltså inga orimligheter.
Bägge de här två " faciliteterna" finns i hallen jämte oss där  majoriteten av uthyrarna finns .
Och JA såklart jag förstår att de sex uthyrarna sliter och att det inte är deras fel , vilket jag också säger både till henne och charmören som till slut hjälper mig . Ber dem bara framföra till cheferna . 

Jag har aldrig varit särskilt bra på att  dölja mina känslor så 
ATT
jag är irriterad framgår tydligt .
För att blidka mig säger charmören att han har uppgraderat mig till en större bil 😬
Saken  är dock den att jag VALT minsta bilen för att den är lättare att hantera på de kurviga småvägarna runt sjön samt parkera på vår smala gata . 
BLI
inte oroliga , 🤣🤣🤣
Till och med jag förstod att hålla tyst , le snällt och tacka stort .
Han försökte bara göra mig glad igen och gudskelov var det i alla fall inte en superkombi bil så jag kommer nog kunna hantera den .

(null)

ÄNTLIGEN
framme i byn 
Hjärtat tillbaka i sin normala takt 
🙏

(null)


Börjar , som alltid, med en tur till mataffären och fyller upp kylen med godsaker . 

Sen direkt till trevliga blomstershoppen . 

(null)

Underbart ställe . 

(null)

Hem och fixa iordning la balcone .
👌

(null)

NU......
kan jag bara njuta och ha det bra . 

(null)

👍❤️🇮🇹


Kommentarer


Kommentera inlägget här: