stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Nytillskott

Kategori: Läsvärt / Sevärt

Ljuvlig morgonpromenad utmed kanalen .

(null)

Vissa simmar i lugn och ro ... 

(null)

.....andra paddlar i lite ivrigare takt.

(null) 

(null)

...,.medan Väninnan och jag forsar fram ....nåja 
🤣🤣

(null)

På väg hem stannar jag till vid kvarterets trevligaste nytillskott .
Blomsterkiosken har funnits länge och har fram till förra året drivits  av en fin gammal herre .

NU
har den renoverats och två sköna ladies har tagit över .

(null)         

TOTAL
förvandling 
Förutom fantastiskt vackra blommar .....

(null)

.....har de adderat ett litet café och fina presentartiklar .
Här står jag med famnen full av pioner och solrosor med den ena av damerna  , Lena . 

(null)

Till aftonen åker jag mot Söders höjder och kusins mysiga galleri .
Det är dax för träff med Verbatim , vår bokklubb .

(null)

(null)

Vi har läst Tara Westovers självbiografi

 Allt jag fått lära mig .

"Hon berättar om sin uppväxt i en mormonfamilj i Idaho med en survivalist till pappa och att vara helt avskärmad från samhället. En intressant berättelse om författarens väg från ett hem präglat av vanföreställningar och intolerans till bildning ....och den frihet som kommer med kunskap. Om att svika och att bli sviken. "

Rekommenderas av oss alla .

(null)

GOD NATT 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: