stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Söndagsro

Kategori: Läsvärt / Sevärt


Liksom i Sverige är 1 maj en helgdag och Shanghai "pyntas" med flaggor .

För en månad sedan meddelade government att även torsdag och fredag detta år  också blev helgdagar . 
Kul ...... men kanske hade det varit en god idé att vi fått veta det när andra helgdagar för året  meddelas under hösten
 ..... lättare att planera då för resor och annat .... liksom 😉

Det spekuleras vilt om anledningen .... många tror ekonomin ......och det är klart att när miljoner får lite ledigt så kommer spenderandet skjuta i höjden .
Kan ligga något i det . 

SÅLEDES
2 dagar extra i samband med den ordinarie ger 4 dagar långledigt ..... 5? tänker ni förstås 
Nix pix 
De två extra dagarna ska  såklart jobbas in . Såväl  denna söndag som nästa arbetas det. 
Bara i Kina 
🤣🤣

(null)

Så trots gårdagskvällens sus och dus får Herrn  allt stiga upp tidigt och traska iväg till kontoret .


(null)

Jag vilar någon timme till .
Lyssnar mot gästrummet .... men hör ingenting .
Väninnan behöver få sova ut efter en intensiv vecka .
Jag går ut för en powerwalk i parken .....

(null)

.... sen " lånar" jag kundvagnen i vårt hus och hämtar hem alla presenterna .

(null)


NU
har både Väninnan och vår andra husgäst vaknat  .

Hon och jag åker till Fabric för att hämta några klänningar som hon beställt . 

(null)

Brukar alltid vara en smidig och snabb historia 
MEN
idag krånglar allt .
Inte levererade , fel sydda och tyg som saknas 
Fina Väninnan som vanligtvis är ett under av tålamod  och vänlighet blir .... med all rätt ... rätt irriterad .
Slutar med att vi får lämna med två saker som de vid senare tillfälle får leverera hem till mig ...... ja ja 
Inte mycket man kan göra .

(null)

Goda humöret kommer direkt tillbaka när vi slår oss ner för lunch på 
trevliga M on the Bund.

(null)

ÄNNU 
nöjdare blir vi när vi bestämmer  att även unna oss Ms bästsäljare ... Pavlova ... till efterrätt . 
Mmmm  ...... mycket , mycket god . 

(null)

Vinkar adjö  till Väninnan som åker direkt till flyget .
Jag försöker skaka av mig några av brunchens smarriga kalorier genom att rask promenara hemåt.

Väntar på Herrn och roar mig under tiden med två avsnitt av Delicious på SVT play.

(null)

Himla trevlig , missa inte . 
Bägge säsongerna finns där nu . 





Kommentarer


Kommentera inlägget här: