stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Styrelseträff ....och en käftsmäll

Kategori: Läsvärt / Sevärt

För en tid sedan blev jag invald i styrelsen för det 10år gamla operasällskapet Kamraterna . 

www.kamraterna.com 
(null)

Vi har en anställd producent. 
Inför varje produktion engageras sångare , musiker , dansare, regissör , scenograf och andra som behövs för att få till en härlig uppsättning . 
MEN
som i många kulturinstitutioner råder ingen brist på engagemang och kreativitet 
UTAN 
det är som 
ALLTID 
finansieringen som spökar  och oroar 
😬

(null)

Inom styrelsen har vi fördelat ansvaret för det kreativa och ekonomi .
Jag ingår i ekonomigänget .

Bägge grupperna har under hösten ägnat mycket tid åt  de närmaste åren . 
Vårt gäng har träffats hemma oss mig 
.....så  även idag  ..... 
synat siffror och  skapat ansökningar .
Ordning och reda 
Strategin och planerade produktioner på plats  
NU
är det bara att hålla tummarna och hoppas att sökta anslag beviljas så vi får chans att  visa upp för publik vad Kamraterna har förmåga att leverera . 

(null)

Till aftonen träffas jag och fina Väninnan för att gå på bio .
Är så himla smidigt , både mysiga  Grand,Zita och Sture ligger på gångavstånd från oss bägge .
Således enkelt att med kort varsel ses strax innan på bion. 

IKVÄLL 
är det dax för 
Sorry we missed you 

(null)


Stark , ömsint och en ren käftsmäll .
Just tillbaka från UK känns det som att begåvade Ken Loach mitt i prick skildrar en vardag för en stor del av befolkningen .

Är inte första gången Ken Loach (1936 ) skapar en  engagerande och intressant film . 

Bland annat har han tävlat elva gånger i  Cannes . Har vunnit flera priser .
Fick Guldpalmen 2006 för Frihetens pris och 2016 för Jag, Daniel Blake .


(null)

👏



Kommentarer


Kommentera inlägget här: