stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Förbereder

Kategori: Läsvärt / Sevärt


Dagen F som i Fest närmar sig och jag/vi förbereder mig/oss.
Nya fransar , lena fossingar hos bästa @MJStudio , röda naglar och putsning av hårtestarna  av duktiga Sofia @ljusbergs

(null)

DET
sista hade jag inte mycket för då himlen öppnade sig och regnet vräkte ner när jag cyklade från salongen till Rosendal .
Så DET var mina tre sekunder av glam ☹️
Ja, ja .

(null)

På Rosendals Trädgård har Herrn och jag träff med trevliga Ivan som ska berätta om  de olika viner restaurangen  erbjuder för festen . 
Vi testar och gör våra val. 

(null)

Nöjda
 ....,,,men med totalt sabbad frisyr 🤣🤣 cyklar vi tillbaka till Karlaplan och Broms .
Ska träffa Vännerna och äta en bit mat innan teatern . 

(null)

Vi ser Den Inbillade Sjuke som uppenbarligen har fått goda recensioner och i princip varit utsåld sedan premiären i våras .
Men
TYVÄRR.
Vi har sett andra produktioner på Maxim av Stefan Larsson och Mikael Persbrandt , vilka varit väldigt intressanta och sevärda . 
MEN
den här gången tycker jag att det slarvar bort en utmärkt historia .
Av någon anledning har de valt att flamsa till det ....., och jag tycker att då tappar verket helt sin stringens . 
Blir bara fånigt .
Så trots bra skådespelare kan jag verkligen inte rekommendera den .

(null)

Nej , spar pengarna ..... och gör istället som Väninnan och jag kvällen därpå  ....... ta en promenad till  Zita 

(null)

.... och köp en biljett ( för samma summa som hos Maxim fås BÅDE biljett och något gott att äta i  den lilla restaurangen 👍 ) till Levan Akins underbara film And Then We Danced. 

(null)

BARA 
att hålla tummarna att nomineringen till bästa utländska film håller hela vägen och att vi får se det här svenska bidraget  vid själva Oscars utdelningen . 

(null)

...,,och karismatiske Levan Gelbakhiani  vill vi gärna se mer av . 

(null)

(null)

(null)

Rekommenderas varmt .
❤️













Kommentarer


Kommentera inlägget här: