stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Farväl .... igen

Kategori: Läsvärt / Sevärt


Håhåjaja , dax igen .... att säga farväl till en fin Vän som  flaxar vidare ut i världen för nya uppdrag . 


(null)




Han är just nu på besök i Stockholm så vi träffas för  en tidig frukost på trivsamma Saturnus .
Och där blir vi sittandes hela förmiddagen .
ALLTID
givande samtal med honom .
Blir troligtvis varken Kina eller Stockholm i nästa steg . 
Även om jag önskar honom all lycka till framöver så känns det lite vemodigt ...... antagligen kommer vi inte ses igen på väldigt länge ...... eller aldrig .
Vem vet .

(null)

Sen eftermiddag och jag promenerar mot bion .
MÖRKA
moln
och
SOL
på samma gång 

(null)

MÄRKLIGT
men väldigt mäktigt .

(null)

MÄRKLIG
är också filmen som jag och Väninnan ser .

(null)

Historien är något skruvad men Juliette Binoche är ändå underbar att se på . Spännande ansikte som hela tiden skiftar uttryck .
Och
Francoise Civil .... som jag redan gillade i Dix Cent ( Ring min agen)  är charmig värre . 
På det hela taget sevärd . 

(null)

Dottern och Pojkvännen har rest tillbaka till Manchester .
Sonen är äntligen frisk så åtminstone kan han och jag träffas min sista kväll i stan . 

(null)

Middag ... och vi väljer nykomlingen i våra hoods .
Mysiga lilla LOEN , där ägarna arbetade i den förra skepnaden .... Crabb and Duck  men nu har de tagit över och driver restaurangen själva . 
Vällagat,   smakrikt  och väldigt trevligt .

(null)

Sonen och jag går hemåt . Sitter en stund och pratar  vidare om LIVET ..... men sen .....sovtime för honom och jag börjar  packa .
I morgon åker jag till Peking för att möta Herrn som  redan är där på jobb . 
Kul helg väntar. 

God natt 







Kommentarer


Kommentera inlägget här: