stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Jobba hemma

Kategori: Läsvärt / Sevärt


Beroende förstås på vad de arbetar med
 ...så är det nog som så att många föräldrar , precis som jag , sällan har möjlighet att få se våra vuxna barn "in action" på deras arbetsplatser . 

DÄRFÖR
tyckte jag det var extra spännande häromdagen när Sonen och flickvännen sov över hos mig och sedan stannade kvar  under dagen för att arbeta. 
himla kul att lyssna på dem . 
Proffsiga , duktiga och förtroendeingivande talade de med sina uppdragsgivare, kunder och kollegor . Löste problem och föreslog nya upplägg .
Såklart inget konstigt , hade inte förväntat mig något annat ...... bara det att jag inte haft möjlighet att få uppleva det tidigare . 


(null)

Glad och stolt lämnade jag dem ....så att de fick arbeta ostört ... och gick på en promenad . 

(null)

Fysisk distansering är ju det som ska gälla ......

(null)

.... och det kanske fungerar på sina håll .
MEN
en fin vårdag , många som arbetar hemifrån i kombination  med rastlöshet 
JA
då kan det se ut så här .
Är säkert många som ringt varandra 
- Du ska vi inte ta en prommis på lunchen ? 
RENA
autostradan vid Djurgårdskanalen 
🤣🤣

(null)

Jag går vidare till Rosendals . 
Tydliga och bra markeringar . 
Ensamlunch utomhus .
Lättfixat .
Få gäster .... men vi som var där fördelade oss  med bra avstånd vid varsitt bord . 

(null)

Tillbaka hemma .
Sonen hållet på att avsluta dagens sista kundsamtal .

(null)

Sen fixar han både middag till oss två och matlåda för morgondagen på kontoret .
👍

(null)

Promenerar till biografen Grand för att se filmen Cunningham.

(null)


Mercier Philip Merce Cunningham 
( 1919 – 2009)
amerikansk dansare , lärare och koreograf .
Merce räknades i 50 år som en av  förgrundsfigurerna i Amerika för modern dans . Han skapade över 200 baletter för sitt eget kompani . 
 
(null)

Jag är själv ingen större fan av MC men han är onekligen en intressant person . 
Rekommenderas .
👌
PS . Idag var vi tre i salongen .



Kommentarer


Kommentera inlägget här: