stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Mästarinna för andra gången

Kategori: Läsvärt / Sevärt


Två gånger om året arrangerar Svenska Klubben i Shanghai mahjongturnering .
Vi är flera från mitt " fredagsgäng" som anmäler oss och är med och tävlar .

(null)

Efter några spännande omgångar blir , för andra gången ,  Väninnan från vår grupp Mästarinna .
👏
Stort Grattis 

(null)

Vi skålar och firar henne med lunch och godaste drinken .

(null)

Från trevliga lunchen går jag vidare till mindre trevligt möte med min läkare .
Har en tid haft ont i ena axeln och nu visar han bilder och förklarar för mig vad jag troligtvis har drabbats av .
Kan vara ett inte så allvarligt problem
eller
så kan det vara ett allvarligare problem .
Håhåjaja.... det är den där  åldern som spökar igen .
Inte roligt alls .
Första steget är en spruta .... så får vi se .

(null)

I väntan på att Herrn ska komma hem från kontoret tittar jag på intressanta dokumentären  om Johannes Öhmans  första tid som  balettchef för Staatsballett i Berlin .Finns på SvtPlay .
Rekommenderas varmt .
👌

(null)

Vi går till Vännen Paul på Luccio’s för  en specialare . 
Thanksgiving Dinner 
Gott , trevligt sällskap och kul att uppleva lite Amerikanostalgi . 


(null)

Många manliga gäster har skänkt Paul kepsar från sina lag . ..... och se där !
NU
pryder även en stilig Djurgårdare samlingen  .
Såklart donerad av Herrn , ha ha 

(null)


God Natt 
😴







Kommentarer


Kommentera inlägget här: