stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Nattugla

Kategori: Läsvärt / Sevärt


Jet lag ....   ja till Sverige är det rätt enkelt . Pigg som en lärka vaknar jag tidigt på morgnarna . Lite svårare då att uthärda kvällströttheten . Har tyvärr hänt att jag sovit gott  i såväl mörka bio -som teatersalonger .
iNTE 
kul alls men det brukar bara hålla i sig i några dagar . 

(null)


KOMMA
tillbaka till Kina  betyder det omvända och är betydligt svårare  . Tar minst en vecka för mig att bli av med . 
DOCK
ingen mening att ligga klarvaken och snurra runt i sängen .
Jag läser , lyssnar på bra poddar  eller ser på film . Somnar när jag somnar och är .... såklart supertrött på morgonen , ja hela dagen .... tills det blir kväll igen .... så där håller det på .

Den här gången har jag helt låtit mig sugas in i Succesions galna värld och maratontittat  de två säsonger som finns på HBO .
 
(null)


Kommer en säsong till framåt hösten 
👌

Ren och skär välgjord underhållning.
Perfekt en regnig söndag  .... eller så . 

God natt ...... ja så småningom i alla fall 
😴






Kommentarer

  • Brysselkakan säger:

    Håller med dig! När vi reser till USA har jag så gott som noll problem men hem... Herre gud vad trött man kan vara, har stått och somnat bokstavligen.
    Hoppas du får ordning på klockan i kroppen snart!

    Svar: Hello, Ja det är verkligen konstigt med jetlag och det går liksom inte att påverka . Men ..... man får i alla fall många bra tv-serier sedda och böcker lästa under de vakna timmarna på natten . Älskar dock att komma till New York och StHlm eftersom jag aldrig annars är morgonpigg . Känns helt underbart att vakna tidigt och att känna sig utvilad .
    Må så gott
    M W

    2020-01-26 | 17:31:20
    Bloggadress: http://brysselkakan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: