stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Tänk att det ändå gick

Kategori: Italien

För några månader sedan  var jag verkligen
 inte särskilt förhoppningsfull .
Trodde inte att det skulle fungera denna märkliga sommar .
MEN
tänk att det gick ändå 
🙏

(null)

glad att jag till slut kunde åka till vårt lilla place i Italien . 
Äntrar tidiga SAS kärran ner till Milano . 

Inga köer någonstans och rätt glest på planet 


(null)

Oväntat smidigt även att hämta ut hyrbilen .
Där brukar de vara lite smått irriterade och lätt stressade av den oändliga kön .
MEN
idag var det tomt vid disken och alla hade alla gått charmkursen .
Småprat, uppgraderad kärra och glatt bemötande .
👌

(null)

Vädret sisådär men spelar ingen roll .
Är bara lycklig över att vara här ....dessutom ska solen enligt väderappen lysa igen framåt eftermiddagen .
😉

(null)


Åker direkt till blomstermadamen för att shoppa loss lite lyst till balkongerna .

(null)

Blir toppenfint .

(null)

Vid närmare husesyn noterar jag att vi inte har något varmvatten eller internet.
Jaja 
Blir inte förvånad .... This is Italy , ha ha 
Slår mig istället ner på la balcone och ringer till respektive support .

(null)

Går sådär .
Vattenmannen ska komma om fem dagar !!! 
TUR att jag kan duscha hos Vännerna 👍

Internet , inget svar alls .
Föreslog att jag skulle dra ut sladden och testa uppkopplingen igen ...... Nähä menar ni 😏 
KLART att det var det första jag gjorde INNAN jag ringde .
Samtalet bryts och jag får två likadana mail där de säger att de kommer kontakta mig .
Hm ..... tror inte det .

MEN
istället för att bryta ihop tar jag en prommis i byn . 

(null)


Betydligt bättre för sinnena . 

(null)

(null)

Ordnar sig nog endera dagen med uppkoppling. 

NU
ett glas vino på balkongen och sen ... 

(null)


God Natt 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: