stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera Àven i Nice

Mors dag

Kategori: LÀsvÀrt / SevÀrt

Kanonfin morgon
 đŸ˜‰

(null)

Möter som vanligt upp VÀnnerna och vi springer runt kanalen .
Jag , i mitt nya sköna och vĂ€lsittande set frĂ„n @stronger

(null)

Tusen tack @c8flinkenberg för bra tips .... och mycket bra deal .

(null)


Cyklar hemÄt .
Innan jag duschar passar jag pĂ„ att plantera de blommor jag köpte för nĂ„gra dagar sedan. 
Blir ALLTID smuligt och jordigt hur försiktig jag Àn försöker vara sÄ lika bra innan tvÀtt .
đŸ€ŁđŸ€Ł

(null)

Efter  att förtjĂ€nstfullt,  i ur och skur , ha tjĂ€nstgjort  i 15 Ă„r gav mina gamla krukor upp i vintras . Totalt sönderrostade . 

(null)     

NU
har jag köpt tvĂ„ nya snygga Copenhagen i en cool blĂ„grön fĂ€rg. 

Företaget Bergs Potter grundades 1942 av Victor Berg som Ă€rvde en keramikaffĂ€r i NĂžrrebro, Köpenhamn. För att locka mer kunder börjar han Ă€ven sĂ€lja blommor i butiken .Sönerna Steffen och Sysser tog  1986 Ă¶ver verksamheten och idag har tredje generationen klivit in .

Krukorna tillverkas  av finaste terrakotta i Lucca , Toscana . 
StorsĂ€ljaren Copenhagen-serien designades av Steffen som fick inspiration till mönstret nĂ€r han sĂ„g en kruka i vĂ€xthuset vid ett besök pĂ„ Fredensborgs slott. 


(null)

SNYGGT 
👌

(null)

Syster och jag vill  fira vĂ„r fina mamma idag och har stĂ€mt trĂ€ff  för fika  pĂ„ mysiga Ulriksdals Slottscafe.
Dvs 
Àr vanligtvis vÀldigt mysigt .
Idag , med fina vĂ€dret , Ă€r det inte bara vi som vill göra nĂ„got trevligt med sina mammor . Knökfull, totalt omysigt   och helt omöjligt att fĂ„ parkering . 

VI
inser snabbt att detta Àr dömt att misslyckas .
FöreslĂ„r att de kör hem till mig , jag kan plocka upp nĂ„got gott pĂ„ vĂ€gen .
Hm .... inte riktigt vad vi tÀnkt oss .
Vill sÄklart gÀrna ha suttit ute i solen ... men,men .
😳

(null)

Jag cyklar ivÀg ..... OCH passerar dÄ Kafé Sjöstugan .
ATT
jag inte tĂ€nkte pĂ„ det !!! 

Hit Äkte / cyklade vi ofta nÀr kiddsen var smÄ .
Är trots lĂ€get ett relativt okĂ€nt stĂ€lle . Inte alls lika busy som fiken i Hagaparken och Ulriksdal. 

(null)

StĂ€ller mig och passar pĂ„ den enda lediga p-plats pĂ„ gatan , ringer Syster och dirigerar om.
Kom 
HIT
snabbt !!!  
đŸ€ŁđŸ€Ł

(null)

Lagom lĂ„ng kö och mĂ„nga lediga bord med bra avstĂ„nd frĂ„n varandra . 

PERFEKT 
👌

(null)

HÀr blir vi sittandes en lÄng stund .
SĂ„Ă„Ă„Ă„ skönt . 
Pratar minnen , upproren i USA och Corona . 

(null)

NĂ€r solen till slut försvinner bakom trĂ€den och skuggar vĂ„rt bord vinkar vi adjö.


(null)

JUST
det 
Den hĂ€r ljuvliga dagen gav ocksĂ„ 
✅ check pĂ„ den  ...... INGA strumpor alltsĂ„ 
ÄLSKAR
 att kunna vara barbent . 
BÀsta sommarkÀnslan .

PĂ„ vĂ€g hem plockar jag  lite blommor i Liljan . 

Hade jag inte behövt göra för hemma vĂ€ntade    en trevlig överraskning frĂ„n Dottern och Sonen 

Antar understödda av Herrn 
😉 
Gulligt Ă€ndĂ„ 

(null)

Ringer Herrn och kiddsen för att tacka , Ă€ter lite mat , söndagspysslar och slĂ„r pĂ„ TVn.

(null)

Precis dĂ„  börjar den starka dokumentĂ€ren Min kĂ€ra mor om sameflickan Dashas komplicerade familjerelationer. 
JA
sÄ kan livet ocksÄ se ut .
VILKA 
öden det finns .
😱

Rekommenderas , finns pĂ„ SVT play tom 27 november . 










Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr: