stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Trotsar regn och rusk

Kategori: Läsvärt / Sevärt



Huvva...... vaknar till regn och rusk .
Och det är väldigt tidigt ......av en anledning .

(null)

Jag ska åka buss .... skippar alltså morgontraskandet 🤣🤣......  till Sveriges Radio för ett frukostseminarium om näringslivsjournalistik.

(null)

Cilla Benkö Vd för SR inleder och presenterar dagens moderator , Erik Blix


(null)

Han börjar med att intervjua företagsledaren Carl Bennet . 

(null)

Därefter en paneldiskussion med spännande deltagare . 
Intressant event och väl värt att ge sig ut i det uschliga vädret för . 
👏
Kul SR .... fortsätt så .
Eventet finns för intresserade att lyssna på som podd på Sverigesradio.se/traffaoss

Där annonseras även kommande publika event . 

(null)

Ska träffa Syster så efter seminariet börjar jag promenera mot Söder.

(null)

Ett äckligt kallt drissel .... och jag har inget paraply .
I Gamla Stan ger jag upp , måste in och värma mig .

(null)

Stannar till på trivsamma Under Kastanjen .
Varmt kaffe och god smörgås ger det goda humöret tillbaka . 

(null)

Syster och jag möts på Salong Lödder . 

(null)

Hon ska välja modell och färg för sin peruk . 

(null)

Finns mycket att välja på men hon är rätt säker på vad hon vill ha .

(null)

Kunniga Pia på salongen ger också värdefulla tips . 

(null)

Jaha , det där gick bra.
Modellen beställd och vid nästa tillfälle ska den måttas och klippas till . 

(null)

Är en BRA dag idag .
🙏
vi kan till och med avsluta med en fika och god semla . 

(null)

Fina Syster ringer efter sin bil .
Jag går bort till Slussen .

(null)

Fy så grått och ruggigt det är . 
MEN
ändå ..... vilken himla fin dag det blev . 
👌


Kommentarer


Kommentera inlägget här: