stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Nynäshamn för en dag

Kategori: Läsvärt / Sevärt

(null)


Vännernas Dotter har som så många andra ungdomar idag ett stort intresse av odling .
Hennes dröm ( och därför står hon i kö) är att få bli tilldelad en kolonilott .
Tills dess har hon sin lägenhet och familjens sommarhus som bas för sin plantor .
GRÖNT 
ska det vara .
Extra kärlek lägger hon på trendblomman numero uno .... palettblad .... eller nässelblommor som de kallades under min uppväxt . 

(null)

Nu har hon nosat upp butikernas butik i denna sjanger .... Grönväxtriket i Nynäshamn.
Startad av lika hängivna planterarna Markus och Isabella .
Låter kul , den vill vi se .
Vännerna , jag , Dottern och hennes trevliga Väninna får en kul anledning att susa iväg på en  härlig utflykt . 


(null)

Även om jag själv inte är grönfrälst noterar jag såklart  ATT det här verkligen är The Boutique.
👌

(null)

Något som andra redan har upptäckt .
Vid kassan sitter en karta där kunderna får sätta en nål vid den ort de rest ifrån .
Trots att butiken även säljer online saknas definivt inte långväga entusiaster . 
Antagligen lika nyfikna som vi . 

Här är en kul artikel om det driftiga paret. 

(null)

Dax för lunch .

(null)

Vi stiger in i trädgården till Ärlan.
Mysigt värre . 

(null)

I sin trädgård driver vänliga Helen och maken Sten restaurang och café . 
Vid dåligt väder finns en liten glaspaviljong att sitta i .


(null)

Mycket gott i miljö med stor charmtaktor .

(null)

Susar vidare .
Länna möbler , IKEA  , Hornbach och Sabis .... phu 🥵
MEN
gick faktiskt  bra . 

(null)

Var dock väldigt skönt att till slut landa hemma  hos Vännerna .
🤣🤣

Vino och snacks ,  Herrn grillade yummi fisk  medan Väninnan och jag fixade salladerna . 

(null)

En himla trevlig dag . 
Nöjd strosade jag sakta hemåt i den vackra.      ( och ÄNTLIGEN ljumma ) kvällen .









Kommentarer


Kommentera inlägget här: