stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Snön faller

Kategori: Läsvärt / Sevärt


Jetlaggad och därmed vaken  i gryningen .
 Numera har jag morgontidningarna i min IPad  så det mysiga med att tassa upp , gå ut i hallen och dra ut tidningen ….med den obligatoriska smällen ….  från brevlådan är inte längre aktuellt  .
Istället tänder jag lampan , går upp , fixar en god kopp te  och går tillbaka med den och paddan till sängen .
Ok det med , ha ha 

(null)

Jag är egentligen ingen vintermänniska 
MEN
tycker ändå det är rätt mysigt med mörka , snöande och tysta morgnar ….särskilt i december då vårt kvarter är  uppiffat med vackert julelyst . 

(null)     

I en av korsningarna med Karlavägen blir det ett glatt möte med Dinos " gamla " buddies som går sin morgonpromme till Liljansskogen .  

(null)

En något större … och tystare …. ha ha hundkompis hittar vi längre fram .
Praktfull .
👌

(null)

Snön faller och allt bäddas in i det vita .

(null)

….även jag som snart är mer vit än svart .

(null)

Hemma igen .

(null)

Nu väntar soffan, en kaffe och några spännande kapitel i boken om de här grabbarna . 

(null)

En imponerande resa .
Rekommenderas varmt . 
📚 




Kommentarer


Kommentera inlägget här: