stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Förbereder mig

Kategori: Läsvärt / Sevärt


Ägnar förmiddagen åt att börja plocka ihop de kläder jag ska ta med mig   , ska snart åka tillbaka till Shanghai 
👏

(null)
Därför har mamma bjudit the Ladies who lunch , dvs Syster , Väninnan  och mig på avskedslunch och fika . 
Mysig stund tillsammans . 

(null)

Möter Sonen för middag .
Enligt nuvarande  coronarestriktioner ska restaurangerna stänga redan klockan 8 , vilket har gjort det ännu svårare att få bord på de poppis restaurangerna .
Således har vi en bokning redan vid halv fem .
Ja DET är tidigt men vad gör man .
Restaurang Hantverket är alltid fullbokad så vi är mycket nöjda ändå .
gott , precis allt som serveras . 

(null)

Tidig middag gör att när vi mätta och belåtna begär in notan är kvällen fortfarande ung .
Sonen går hemåt , jag går åt motsatt håll .
Besöker Vännerna som vi lärde känna i  Shanghai .
De har nyligen flyttat till ny våning , väldigt roligt att få se hur fint de har fått det . 
Vino och babbel .
Vännen arbetar numera som investerare i startups .
En 
MYCKET
spännande värld och det finns oväntat många bolag med kreativa och intressanta  affärsupplägg . 


(null)

Avslutar aftonen med de två sista avsnitten på  utmärkta Dix Pour Cent.

(null)

 .
Serien utspelar sig kring medarbetarna på en agentur för skådisar .
Sköna karaktärer .
Går på Netflix.
Rekommenderas varmt 
👌

(null)

God Natt 





Kommentarer


Kommentera inlägget här: