stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Fotogeni

Kategori: Läsvärt / Sevärt


Väninnan är på besök från Öjn .
Vi träffas för morgonpromenad i Liljan .
Mysig frukost tillsammans på favvofiket Saturnus . 

(null)

Går hem till mig för hon vill titta på vad jag har hemma från 
www.trueblue-design.com 

(null)

Väljer två fina kuddfodral sydda av vintage Blue Nankeen .
Excellent choice
👌

(null)

När hon lämnar sätter jag mig vid symaskinen 

(null)

Skissar på nya modeller för sommaren 
Köpte en del kul accessoarer när jag var på marknaden i Shanghai . 
Inte svårt alls att hitta på nya beautisar med de här ljuvligt vackra tygerna . 
Syr upp några prover . 

(null)

Gör en stor kopp kaffe och går upp til Engelbrektskyrkan .
Dricker den sittandes på muren och njuter av solnedgången .

(null)

Väninnan och jag träffas vid Grand för att se  den utmärkta dokumentären om  Helmut Newton - genialisk modefotograf .

(null)

Tysk-australiensaren Helmut ( 1920-2004) , föddes i Berlin men levde många år i Melbourne, Paris och Los Angeles . 

Han påbörjade sin karriär som modefotograf i Melbourne.  Flyttade därefter till Paris . Hans verk publicerades alla de stora modetidningarna som Vogue  , Elle och Harper’s Bazar Newton . Han  blev känd för sina provokativa , lätt erotiska  fotografier i svartvitt. 


(null)

En läcker bild med Dolph Lundgren och Grace Jones från 1985. 

 Gifte sig 1948 med fotografen June Brown . 

Han dog 2004 av skadorna efter en bilolycka utanför Château Marmont i  Los Angeles.


Roligt att se intervjuerna med hans "gamla" modeller som tex Hanna Schygulla, Grace Jones, Marianne Faithful , Charlotte Rampling och Isabella Rossellini 

Rekommenderas varmt 👌
🎥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: