stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Sju plus sju

Kategori: Läsvärt / Sevärt


ANLÄNDER

Reglerna för karantänens längd  beror på virusläget och varierar därför i Kinas olika provinser .
För närvarande är det 14 dagar på anvisat hotell som gäller för oss i Shanghai.
Enkelt  , men kostar också bara 400 kr natten , och vi får precis vad vi betalar för. 

Vi kan ansöka om sju plus sju, dvs att tillbringa de sista dagarna hemma.
Svaret beror på ens  boendesituation , ska finnas möjlighet till någon form av övervakning .
OCH 
Herrn måste förstås flytta ut ..... men han kan i alla fall  VÄLJA  ställe själv . 
Vårt hus säger OK så givetvis lämnar  jag direkt in en förfrågan om överflyttning . 

(null)

 Mitt krypin för de närmsta dagarna är i alla fall snäppet bättre jämfört med förra omgången .  
OCH
Wi-Fi fungerar utmärkt 
👏
Matmässigt håller jag mig till min " soppdiet" 
Enklare ... och förhoppningsvis försvinner något kilo eller två . 

(null)

OCH 
Herrn muntrar upp mig god frukt och söta jordgubbar ....,, 

(null)

(null)

.... som förtjänstfullt levereras till mitt rum av den lilla " butlern " 

(null)

Hen talar till mig med barnröst 
..... lite creapy 😬

(null)

Hur får jag tiden att gå ? 

(null)

Digital After Work ( utan alkohol ... som är strikt förbjudet på karantänshotellen ) med the Ladies är ett trevligt inslag .



(null)

Likaså ett mycket lärorikt föredrag om tjänstepensionen .
Är snart dags för moi 
.... så gäller att förbereda sig och sätta mig in i alla detaljerna. 

(null)


Lyssnar också på Stadsbibliotekets författarsamtal med Ann-Helen Laestadius om hennes nya roman Stöld .
Verkar vara  spännande .

(null)

Mindre bra gick det med frukostseminarium som Sveriges Radio arrangerade .  
Efter 15 minuters inledning konstaterades att det går 
INTE .
Moderatorn och panelen satt utspridda på olika håll och ingen kontakt uppnåddes .
Snopet men , men ..... seminariet sköts upp till senare datum . 

(null)

Fick frågan om jag inte hade någon TV på rummet .
Jodå ...... men endast med kinesiska kanaler .
Lät den ändå stå på ibland som " sällskap" 
Helt plötsligt ljöd bekanta röster .
Var en gammal film från ett uppträdande med Roxette  .
Kul 

(null)

TUR 
att det går att streama filmer och serier från Ipadden .
Ser bland annat säsong 1 och 2 av 
My brilliant friend , baserad på Elena Ferrantes romaner i Neapelkvartetten .
Mycket , mycket bra 
Hoppas verkligen att även den tredje och fjärde boken filmatiseras . 
Rekommenderas varmt .  
👌

För övrigt läser jag  mycket . 
Har fyra morgontidningar , magasin och ett gäng böcker nedladdade . 
📚


Kommentarer


Kommentera inlägget här: