stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Packa pinalerna

Kategori: Läsvärt / Sevärt

Sista cykelturen …. Usch 
Tyvärr är det dags att lämna allt det här underbara i morgon . 

Trampar på en extra lång runda och stannar sedan till på Majstre för välförtjänad lunch .
Hyggliga personalen har nu vant sig vid att vi kommer i våra cykelkläder och ler uppmuntrande …. Idag igen … wow 👌
 
(null)

Sommarens spaning 🤔
Herrn verkar numera vara den enda i världen som tar sitt kaffe med socker .
INTE 
ett enda ställe …. från finkrogar till caféer har under hans veckor i 🇸🇪 dukat fram sockerskål .
DEN 
får han be om ….. och ibland vänta läääänge på .
det är absolut inte bara detta trivsamma ställe där scenariot upprepas .
🤣🤣

(null)

Hem och packa ihop våra pinaler , städa och tvätta upp . 

Trist som tusan men måste bara göras .
Fyller hela bilens bagageutrymme
  …. Ooops 
 och jag som tyckte att jag denna gång inte hade handlat så mycket …. bara lite porslin , några klänningar , ljusstakar och vaser …. och en hatt 👍

(null)

Åker över till Väninnan för drink .
Hennes fina Son och Flickvän har precis kommit ner .
Kul att se dem och få höra om allt som hänt sedan sist . 
Mycket spännande på gång där minsann .
👶 

(null)

Aftonens middag intas på Grå Gåsen där restaurang Portal i år ansvarar för köket . 

(null)

Vilket de  gör med den äran .

(null)

(null)

Väl hemma kan jag inte somna .
Sätter mig på verandan i den ljumma kvällen och läser de sista kapitlen i 

(null)

En hyllad och omtalad roman som jag fått rekommenderad från flera håll .
MEN
not my cup of Tea .
Kanske hade jag för höga förväntningar , kanske är handlingen svår att omsätta i den idyll jag precis befinner mig i .

Säger såhär , berättelsen är ändå rätt smart uppbyggd , så om man finner det spännande att läsa om analkande katastrofer kan den här vara ett ok val . 

📚

Kommentarer


Kommentera inlägget här: