stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Nytt på ön

Kategori: Läsvärt / Sevärt

Sköna Maj ..... och Väninnans födelsedag . 
VI 
firar henne med en lång powerwalk i Liljan och ...... 

(null)


..... frukost hos trivsamma favoriten Café Saturnus . 

(null)

Vännerna gillar också cykling 
SÅ 
de hänger gärna på när jag föreslår en tur .

(null)

Vi swishar iväg ut mot Elfvik på Lidingö .
Ja , swishar och swishar 
😬
Även om de har mycket fina cyklar är de inte av samma typ som den Svarta Skönheten 
DE 
blir ohjälpligt efter när jag inte kan hålla mig utan drar iväg .
MEN 
jag väntar  såklart in dem efter ett " race" 
Alla nöjda och glada 

(null)

Idyllen här ute är total . 

(null)

Vårt mål är ( relativt) nya Ellery Beach Club .
Här ska vi äta lunch .

NÄR
jag först läste om konceptet med pool , hängsoffor , paddelbanor och framförallt det isolerade läget var jag rätt skeptisk .... alltså svensk sommar är i mina ögon en rätt opålitlig vän .Att då bygga ett ställe som bygger på sol och värme ... nja ! 

Gänget är erfarna , driver bla Steam i Västerås och Pigalle i Göteborg , bägge mycket poppis . 
OCH
onekligen 
trots regn och rusk vilket gör att allt " beachande" får ske inomhus 
😉
kommer det hela tiden gäster , både de som checkar in och som slår sig ner i matsalen .
NÅGOT 
rätt måste ägarna ändå göra . 
👌

Vi är också nöjda med vår lunch men
 VÄLDIGT 
onöjda med den icke mysfaktor som drabbat många nya ställen .
ALLDELES
 för hög ( och väldigt jobbig , typ  stökig funk) musik i precis hela lokalen 
😡
👎

(null)
Bildcollage på Ellery lånat från White Guide 

Vi klarar oss från hällregnen  men , särskilt jag , blir både blöt och lerig på hemvägen .

(null)

KÄNNER 
hur många pluspoäng Herrn ger mig 
jag omedelbart när jag kommer hem tar hand om den Svarta och ger henne en rejäl dusch .
👏

(null)


Efter att ha värmt upp ,  går jag över till Vännerna , för fortsatt umgänge och middag .
Vännen grillar fantastiskt fin Fiorentina 
😋
och jag bidrar med en smakrik Amarone .
Aftonen slutar ...... såklart ... med trevligt surr,  kaffe , glass och finfin grön Chartreuse 

(null)

Innan jag släcker lampan läser jag en intressant artikel  om Malmö Operans nya spännande uppsättning av Philip Glass opera  i samarbete med Cirkus Cirkör , som de får köra med 8st i bänkraderna och streama för övrig publik . 
En av sångarna Karolina Blixt sitter , precis som jag i operakompaniet Kamraternas styrelse.
Vi har tyvärr inte samma muskler så vår planerade premiär av Philip Glass opera Les Enfants Terrible har fått skjutas på framtiden 
(null)


Gläder mig ändå åt MO , den härliga musiken och att få njuta av Karolina och de andras vackra röster .

Har en streambiljett till 1 juni .

(null)

Föreställningarna ges tom 13 juni och köps via hemsidan . 
Pris 100 kr 👏

God Natt 
😴 








Kommentarer


Kommentera inlägget här: