stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Hemma igen

Kategori: Läsvärt / Sevärt

Möter upp Vännerna nere vid Djurgårdsbron, vi springer runt kanalen.

(null)

Stockholm är verkligen enastående vackert den här tiden på året. 

(null)

Tala om blomsterprakt 👌

(null)

(null)

(null)


(null)

(null)


Vi håller alla ett bra tempo på rundan.
OCH
lagom tills vi slår oss ner vid KMK för en kaffe kikar faktiskt solen fram bakom de mörka molnen ……så mysigt.

(null)

Väl hemma igen får jag "sällskap" av denna trevliga man som monterar våra nya säkerhetsdörrar.
Något jag länge önskat. 
Kändes alltid som att våra gamla pardörrar med en enkel knuff lätt kunde ge efter. 
Vackra förvisso men bräckliga.
NU
har vi beslutat oss för att installerar nya ytterdörrar i hela huset.
Lika vackra  
men också rejält gedigna .
Toppen.

(null)

Cyklar upp till Sofiahemmet.
Ska röntga en knöl på vaden.
Är mest troligt en ofarlig "fettknöl" men min läkare tyckte ändå att den skulle kollas upp. 
Inte mig emot.

(null)

Snabbt avklarat. 
Effektiva som tusan där.

(null)

Susar vidare till Berwaldhallen.

(null)


Väninnan och jag ska lyssna på …..

(null)

…,,där huvudnumret är Rachmaninovs 2a pianokonsert. 
YPPERLIGT 
framförd av den franske pianisten 
Lucas Debargue.

(null)


Mästerligt! 

(null)

Salongen , är inte oväntat, i extas. 

(null)

VILKEN
konsert !!! 


(null)

MYCKET 
nöjda avslutar vi aftonen med en välsmakande middag på trivsamma Milles.
God Natt 
😴 





























Kommentarer


Kommentera inlägget här: