stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Variation i tillvaron

Kategori: Läsvärt / Sevärt


.Vaknar till en solig och vacker morgon 

(null)


(null)

Herrn och jag hoppar snabbt i 
 joggingutstyrseln och lunkar iväg ner mot Promenaden . 

(null)

(null)

(null) 

Fint som tusan …. och vi är inte ensamma . 
Niceborna är morgonpigga .
Det promeneras, springs och cyklas härnere .

(null)

RIKTIGT 
lika härligt var det väl inte hemma i Stockholm Men vackert ändå på sitt stilla och gråa sätt .
Och det är just de här variationerna i tillvaron som vi uppskattar . 

(null)

Trevlig Shanghareunion då jag  och Väninnan möttes upp för  en långtur  ut på Djurgården .

(null)         

(null)

(null)

ALLTID
lika mysigt att i det läget kliva in till charmiga Skroten för lunch och fika .

(null)         
(null)

Efter några timmars trivsam samvaro  skildes vi åt. 
Jag fortsatte hemåt via bibblan i Fältan ……

(null)

…..för att hämta upp en bok som jag reserverat .
Blir perfekt att börja med på resan ner till Nice .

(null)     

Vald som årets Stockholm Läser .
En fint projekt som pågått sedan 2002 och som jag skrivit om tidigare.  
Nedan länk är kommentarerna från förra året . 


Vi Ladies i bokklubben Verbatim har troget  följt utnämningarna och läst samtliga romaner sedan Nortullsligan 2011 .

Här är hela  listan för alla  åren som 
Stockholm Läser har pågått , 
(null)


Huset vid Flon rekommenderas varmt 👌
Ingår som del 1 av 4 i berättelsen  om en familj. 
📚



Kommentarer


Kommentera inlägget här: